Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ochrona konsumenta i reguł konkurencji

08 lutego 1995 | Prawo | AS

Urząd Antymonopolowy

Ochrona konsumenta i reguł konkurencji

Andrzej Sopoćko

Urząd Antymonopolowy powinien prowadzić i współuczestniczyć w przedsięwzięciach służących rozwojowi konkurencji, ochronie konsumenta przed zawyżaniem cen i nieuczciwymi praktykami producentów i importerów oraz przyczyniać się do rozwoju partnerskich relacji między firmami bez względu na ich wielkość i na to, czy są krajowe czy zagraniczne.

Tylko część tych zadań UA może zrealizować w ramach własnych uprawnień. Co najmniej równoważny zakres pracy polegać musi na inspirowaniu innych organów rządowych, współpracy z izbami gospodarczymi i ruchem konsumenckim. Efektem powinna być stała poprawa rynku przez wzbogacenie i uelastycznienie podaży, presję na obniżenie cen, podniesienie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności działających w otoczeniu ekspansywnych firm zagranicznych.

Zawsze na pierwszym miejscu powinien stać interes konsumenta, stymulowanie krajowej przedsiębiorczości i aktywności społeczności lokalnych.

Kiedy zakazy

Gospodarka polska staje się elementem gospodarki światowej. Powinna w niej zajmować coraz lepszą pozycję, co wymaga także tworzenia sprawnych i dysponujących odpowiednim potencjałem jednostek gospodarczych. Sprawność rzadko idzie w parze z rozmiarami,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 399

Spis treści
Zamów abonament