Ochrona konsumenta i reguł konkurencji
Urząd Antymonopolowy
Ochrona konsumenta i reguł konkurencji
Andrzej Sopoćko
Urząd Antymonopolowy powinien prowadzić i współuczestniczyć w przedsięwzięciach służących rozwojowi konkurencji, ochronie konsumenta przed zawyżaniem cen i nieuczciwymi praktykami producentów i importerów oraz przyczyniać się do rozwoju partnerskich relacji między firmami bez względu na ich wielkość i na to, czy są krajowe czy zagraniczne.
Tylko część tych zadań UA może zrealizować w ramach własnych uprawnień. Co najmniej równoważny zakres pracy polegać musi na inspirowaniu innych organów rządowych, współpracy z izbami gospodarczymi i ruchem konsumenckim. Efektem powinna być stała poprawa rynku przez wzbogacenie i uelastycznienie podaży, presję na obniżenie cen, podniesienie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności działających w otoczeniu ekspansywnych firm zagranicznych.
Zawsze na pierwszym miejscu powinien stać interes konsumenta, stymulowanie krajowej przedsiębiorczości i aktywności społeczności lokalnych.
Kiedy zakazy
Gospodarka polska staje się elementem gospodarki światowej. Powinna w niej zajmować coraz lepszą pozycję, co wymaga także tworzenia sprawnych i dysponujących odpowiednim potencjałem jednostek gospodarczych. Sprawność rzadko idzie w parze z rozmiarami,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta