Więcej aut i więcej napraw
Więcej aut i więcej napraw
Ponad 640 tys. nowych samochodów, które kupiono w Polsce w 1999 r., trzeba zacząć naprawiać. Popyt na części zamienne wzrósł też w związku z masowym importem starych aut na przełomie lat 2001 i 2002. Według danych GUC w Polsce zarejestrowanych jest 14,7 mln, zaś z gwarancji fabrycznych korzysta najwyżej 500 tys. pojazdów.
Cała reszta, czyli 14 mln samochodów, musi być naprawiana na koszt właścicieli, a ci z reguły poszukują jak najtańszych części zamiennych. Nie sprawdziły się obawy, że masowy import starych używanych pojazdów doprowadzi do braków na rynku serwisowym. Hurtownie postarały się i w efekcie ich obroty wzrosły. Według szacunków sprzedawców wartość dostaw na rynek części wzrósł do 2,2 mld zł, a obroty niektórych hurtowni zwiększyły się nawet o 35 proc. Ich przedstawiciele odnotowują coraz większe zapotrzebowanie na części do samochodów 2 - 3-letnich, które kupowano w szczytowym okresie sprzedaży nowych pojazdów w Polsce, czyli w latach 1999 - 2000.
Kosztowne staruszki
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta