Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

List; Bank ofert; Kalendarz inwestora

12 czerwca 2003 | Moje Pieniądze | AR

  • List
  • Bank ofert
  • Sprostowanie
  • Kalendarz inwestora
LIST DO REDAKCJI

Wścibstwo nie do zniesienia

Już dwa razy w różnych bankach spotkałem się z praktyką wypytywania o informacje, które - moim zdaniem - w ogóle nie są potrzebne do założenia lokaty. W Citibanku żądano ode mnie numerów telefonu do domu i do pracy. W domu telefonu jeszcze nie mam (jestem świeżo po przeprowadzce), w pracy zaś szef wyraźnie nie życzy sobie, byśmy korzystali z firmowego telefonu do załatwiania spraw prywatnych. Gdy odmawiałem podania numeru, pracownik banku robił wielkie oczy i szedł na zaplecze po polecenia. W końcu stanęło na tym, że podałem swój e-mail.

W ubiegłym roku miałem podobne doświadczenia w BGŻ. Zakładałem trzymiesięczną lokatę walutową. Wymagano ode mnie nawet nazwiska panieńskiego żony i informacji o telefonie komórkowym. Co innego, gdybym występował o kredyt. Wtedy mógłbym zrozumieć wścibstwo banku, który w razie czego skuteczniej by mnie ścigał. Jednak tym razem to ja chciałem dać na przechowanie moje pieniądze!

Rozumiem, że każdej instytucji zależy na zdobyciu maksymalnej ilości informacji o potencjalnych klientach, ale przy takich metodach postępowania jest bardzo prawdopodobne, że klient w danym banku już więcej się nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2947

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament