Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita Czytelników; 12.06.2003

12 czerwca 2003 | Prawo | DP

Rzeczpospolita Czytelników

  • Reklamacja bez paragonu
  • Kwatery dla uczniów i studentów
  • Sprzedaż zamortyzowanego lokalu użytkowego
  • Kapitał z zagranicy

Reklamacja bez paragonu

Kupiłem kołowrotek do połowu ryb metodą spinningową, w którym po tygodniu urwała się rączka. Sprzedawca nie chciał przyjąć reklamacji, ponieważ nie miałem paragonu fiskalnego. Czy miał rację?

Heronim Krzysztof Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej

Zgodnie z art. 6 kodeksu cywilnego ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. Czytelnik, chcąc reklamować towar z powodu jego niezgodności z umową, powinien w jakikolwiek sposób udowodnić fakt dokonania zakupu w sklepie. Nie musi to być koniecznie paragon fiskalny, zakup można udowodnić, przedstawiając np. kartę gwarancyjną z pieczątką sklepu.

Handlowcy często zamieszczają w sklepach informację, że reklamacje będą załatwiane tylko pod warunkiem przedstawienia paragonu. Takie działanie może wprowadzać konsumentów w błąd i narusza dobre obyczaje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2947

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament