Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kobiety lubią cierpienie

12 czerwca 2003 | Kultura | JM
źródło: Nieznane

Taniec współczesny istnieje u nas poza oficjalnymi strukturami

Kobiety lubią cierpienie

"SEI" w choreografii Anny Kołek

(c) JAROSŁAW CIEŚLIKOWSKI

JACEK MARCZYŃSKI

Nie mają własnych scen i budżetów, ale mówią: jesteśmy ludźmi niezależnymi, którzy sami o sobie decydują. I dzięki takim zapaleńcom egzystuje w Polsce taniec współczesny.

Ilu ich jest dokładnie - nie wiadomo. Grupa to bardzo płynna, choćby dlatego, że najaktywniejsi wyjeżdżają za granicę i otrzymawszy tam atrakcyjne oferty, do kraju nie wracają. Na niedawnej pierwszej Polskiej Platformie Tańca, zorganizowanej w Warszawie przez Stowarzyszenie Tancerzy Niezależnych, zaprezentowano jednak 17 prac różnych choreografów. Chętnych do występu było prawie dwukrotnie więcej, a selekcji musiała dokonać specjalnie powołana rada artystyczna.

To mimo wszystko skromne liczbowo środowisko w porównaniu na przykład z Francją, gdzie z subwencji państwowych i lokalnych korzysta ponad 180 zespołów. Podobnie jest w innych krajach europejskich. Tyle tylko, że w świecie zrozumiano, iż warto dotować taniec, choćby dlatego, że programowo jest on otwarty dla wszystkich. Rozmaite zajęcia i warsztaty dostępne są dla nieprofesjonalistów, odgrywają zatem ważną rolę w społecznej aktywności kulturalnej.

Tej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2947

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament