Motaktualności; Z Japonii do Europy
- Motaktualności
- NA LUŹNYM BIEGU: Popularne i groźne "marszrutki"
- Mazda3: Z Japonii do Europy
- Europejskie firmy znajdują się pod presją malejącego popytu, ale nie zamierzają podejmować powszechnej i zaciekłej wojny cenowej, jak to robią konkurenci w USA. Wielka trójka z Detroit - GM, Ford i Chrysler - zaoferowała w ostatnich miesiącach klientom zachęty wartości ponad 3 tys. USD na pojazd. To pochłonęło z kolei marże zysku i zmniejszyło przychody, więc firmy z Europy, mające też do czynienia z trudnym rynkiem, starają się tego uniknąć. Na konferencji samochodziarzy w Paryżu szef VW Bernd Pischetsrieder stwierdził, że należy kontynuować politykę sprzedaży, która uatrakcyjnia ceny pojazdów używanych. Europa stała się już rynkiem klienta dzięki wielu promocjom sprzedaży nowych samochodów, więc pojawiają się ostrzeżenia, że takie zachęty osiągają niepokojący poziom. Zdaniem Louisa Schweitzera z Renault, Europie nie grozi wojna cenowa w stylu amerykańskim, bo dzięki bardziej elastycznej produkcji nie powstaje taki sam nadmiar wyrobów. Szef VW dodał, że rynek w Europie jest bardziej rozczłonkowany, z różnymi podatkami, cenami paliw i kosztami utrzymania pojazdu, a ponadto oferuje 240 modeli wobec 150 w USA. To utrudnia stosowanie tylko strategii cenowej, a zmusza firmy do wyrabiania sobie wizerunku i dbania o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta