Wielki wyścig
Wielki wyścig
Od stycznia do czerwca 2003 roku w Polsce sprzedano 173 28 aut. O 13,3 proc. więcej niż w pierwszej połowie roku ubiegłego. Polska jest ósmym rynkiem w Europie.
Po dwóch latach spadku, półrocze roku bieżącego jest pierwszym okresem wzrostu - wynika z raportu firmy Samar. W każdym z miesięcy 2003 roku zakupiono więcej samochodów osobowych niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Najpopularniejsze są auta w cenie od 50 do 70 tys. zł (26,24 proc. rynku), następnie od 35 do 40 tys. zł (19,56 proc.) oraz kosztujące od 40 do 50 tys. zł (18,84 proc.). Spada zainteresowanie samochodami kosztującymi od 25 do 30 tys. zł i od 30 do 35 tys. zł. W tym segmencie oferują samochody rodzimi producenci i ich udział w rynku spadł do zaledwie 15 proc., głównie za sprawą niepewnej sytuacji Daewoo-FSO, zaprzestania montażu skody i produkcji opla astry classic.
Pierwsza piątka
Wśród marek na pierwszym miejscu jest Fiat, ze sprzedażą 31 137 aut - wzrost o 13 proc., zajmując niemal 18 proc. rynku. Najważniejszymi modelami marki są Seicento (18 238 sztuk, wzrost o 28 proc.), Punto (7692, wzrost o 34,4 proc.), a największy wzrost sprzedaży zanotowały Albea (o 168,6 proc.) oraz Stilo (o 46,6 proc.). Nowy mały fiat, który nie będzie jednak nazywał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta