Reklamacje nie tylko w bankach
Zmiany do ustawy o kredycie konsumenckim
Reklamacje nie tylko w bankach
Pod koniec września, czyli w trzy miesiące od publikacji, wejdą w życie zmiany do ustawy o kredycie konsumenckim (27 czerwca 2003 r. ukazał się Dziennik Ustaw nr 109, poz. 1030 z ustawą z 22 maja o zmianie ustawy o kredycie konsumenckim). Choć nowelizacja w ograniczonym zakresie uwzględniła oczekiwania zainteresowanych, to jednak zmiany są istotne. Wbrew powszechnemu przekonaniu dotyczą one nie tylko banków, ale także wielu innych przedsiębiorców udzielających kredytu konsumenckiego, bo jego definicja jest dość szeroka.
Zgodnie z art. 2 za umowę o kredyt konsumencki uważa się taką, na mocy której przedsiębiorca w zakresie swojej działalności udziela lub przyrzeka udzielić kredytu w jakiejkolwiek postaci, w tym m.in. umowę o odroczeniu konsumentowi terminu spełnienia świadczenia pieniężnego albo umowę, na mocy której świadczenie pieniężne klienta ma zostać spełnione później niż świadczenie kredytodawcy.
Wśród zmienionych przez ustawodawcę przepisów szczególnie istotne są te o reklamowaniu kredytu konsumenckiego. Zgodnie z obowiązującym dziś jeszcze art. 16, w ogłoszeniach i reklamach tego kredytu zawierających warunki jego udzielenia kredytodawca lub podmiot pośredniczący w zawarciu umowy muszą podać rzeczywistą roczną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta