Konkurent dla domu i rakiety
Konkurent dla domu i rakiety
FOT. (C) TOYOTA
Delphi, największy dostawca komponentów dla koncernów samochodowych, przedstawił wizję samochodu przyszłości.
Nie zaglądaj pod maskę
Samochody przyszłości mogą mieć zupełnie inną architekturę niż obecne. Frank Ordonez, dyrektor produktu i usług Delphi, zauważył, że nie wiadomo nawet, czy budowane za kilkanaście lat auta będą miały coś takiego jak maska. Eksperymentalny pojazd GM Autonomy wszystkie podzespoły ma zamocowane w podłodze o grubości 30 cm, silniki elektryczne zaś umieszczono w kołach. Energię elektryczną wytwarza ogniwo paliwowe. Zużycie paliwa wynosi ok. 3,5 l/100 km i na dodatek pojazd nie emituje substancji toksycznych. Jednak, zdaniem przedstawiciela Delphi, elektronika będzie miała znacznie większy wpływ na przyszłość samochodu niż nowe rodzaje napędu.
Apollo blednie
Specjaliści przewidują, że udział elektroniki w samochodzie wzrośnie z ok. 20 procent (wartościowo) obecnie do 40 procent w roku 2010. W przeciętnym aucie koszt elektroniki będzie wyższy od łącznego kosztu stali i plastików! Elektronika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta