Lekkie i oszczędne
Lekkie i oszczędne
Podczas testów, w pojeździe jadącym z prędkością 85 km/h rozcięto superszeroką oponę. Ciągnik MAN wyposażony w układ kontroli toru jazdy ESP zachował całkowitą stabilność, a według prowadzącego siły na kierownicy nie były nadmierne
FOT. ARCHIWUM
Zmniejszenie masy własnej pojazdu o sto kg i zmniejszenie zużycia paliwa o 2 procent, to dla niektórych przewoźników spory zysk. Producenci opon przekonują, że jest on w zasięgu ręki.
Koncerny oponiarskie od wielu lat testują superszerokie opony, zwane potocznie supersinglami. Michelin, Bridgestone i Continental przekonują, że jedna opona zastępująca bliźniacze przynosi spore oszczędności, a jest równie bezpieczna.
130 kilogramów mniej
Dla samochodów ciężarowych Michelin przygotował oponę X-One o rozmiarze 495/45 R 22,5 XDU. Według producenta ogumienia, montaż na jednej osi dwóch takich opon zamiast czterech o rozmiarze 305/70 R 22,5 XZU2T zmniejsza masę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta