Kosmetyczna czołówka zwiększa zyski
Kosmetyczna czołówka zwiększa zyski
Choć badania rynku wykazują stagnację, a w ubiegłym roku nawet spadek sprzedaży kosmetyków, czołówka firm tej branży zwiększa przychody, poprawia zyski i rozwija eksport. Wśród nich nie brakuje spółek z krajowym kapitałem, które z powodzeniem rywalizują z międzynarodową konkurencją.
W tym roku na polskim rynku kosmetycznym pojawiło się już kilkadziesiąt nowych produktów. Po serii nowości do opalania, pielęgnacji ciała i twarzy ostatnie miesiące przed Bożym Narodzeniem to czas tradycyjnie zarezerwowany na debiuty nowych perfum i wód toaletowych.
Wprowadzanie nowości i wsparcie reklamowe to jeden ze sposobów, jakie stosują firmy kosmetyczne, broniąc się przed spowolnieniem w gospodarce i konkurencją. A konkurentów na kosmetycznym rynku nie brakuje. W Polsce są już obecne wszystkie liczące się w świecie firmy tej branży, a w ostatnich latach - wraz z sieciami zagranicznych drogerii i perfumerii - pojawiło się też mnóstwo tańszych, popularnych i mniej reklamowanych marek.
Krajowi producenci nie obawiają się wzrostu konkurencji po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Jak ocenia Henryk Orfinger, prezes Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta