Kiedy polisa może być kosztem pracodawcy
Ubezpieczenie pracowników
Kiedy polisa może być kosztem pracodawcy
Zdarza się, że pracodawcy opłacają za pracowników składki z tytułu umów ubezpieczenia. Oto jak wydatki na ten cel są traktowane w przepisach o podatku dochodowym.
Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 59 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej updop) i odpowiednio z art. 23 ust. 1 pkt 57 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof) nie uważa się za koszt uzyskania przychodu składek opłaconych przez pracodawcę z tytułu zawartych lub odnowionych umów ubezpieczenia na rzecz pracowników, z wyjątkiem umów dotyczących ryzyka grup 1, 3 i 5 działu I oraz grup 1 i 2 działu II wymienionych w załączniku do ustawy z 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (DzU nr 124, poz. 1151), jeżeli uprawnionym do otrzymania świadczenia nie jest pracodawca i umowa ubezpieczenia w okresie pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym ją zawarto lub odnowiono, wyklucza wypłatę kwoty stanowiącej wartość odstąpienia od umowy, możliwość zaciągania zobowiązań pod zastaw praw wynikających z umowy oraz wypłatę z tytułu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta