Jeśli nie dowód wewnętrzny, to co?
Jak udokumentować amortyzację w księdze przychodów i rozchodów
Jeśli nie dowód wewnętrzny, to co?
Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów i mam wątpliwości co do prawidłowości dokumentowania pewnych zdarzeń gospodarczych. Jakim dowodem księgowym wprowadzić do księgi odpisy amortyzacyjne środków trwałych ujętych w ewidencji oraz jak powinna być zapisana amortyzacja np. budynku częściowo wykorzystywanego w działalności gospodarczej, którego wartość początkowa ustalana jest metodą uproszczoną? Spotkałem się z poglądem, że amortyzację zapisuje się na podstawie dowodu wewnętrznego. Moim zdaniem nie jest to zgodne z przepisami o prowadzeniu księgi. Co na to DOBRA FIRMA? - pyta czytelnik.
Z rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (DzU nr 152, poz. 1475 ze zm.) wynika, że podstawą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta