Kreowanie przedsiębiorczej Europy
Kreowanie przedsiębiorczej Europy
Kreowanie postaw przedsiębiorczych wśród społeczności lokalnych oraz wspieranie rozwoju małych i średnich firm to jeden z priorytetów w Unii Europejskiej. Przed polskimi małymi i średnimi firmami otwiera się szansa. Jej wykorzystanie zależy głównie od potencjału, mobilizacji i zaangażowania przedsiębiorców. Ogromną stratą byłoby niewykorzystanie tych możliwości.
Gospodarka unijna swój wzrost gospodarczy zawdzięcza głównie małym i średnim przedsiębiorcom (MSP). W UE funkcjonuje prawie 20 milionów takich firm, co stanowi prawie 99,8 proc. wszystkich przedsiębiorstw. Aż 65 proc. obrotów w UE przypada na ten sektor. Ponad 66 proc. siły roboczej UE znajduje tam zatrudnienie. W Polsce sytuacja kształtuje się analogicznie - funkcjonuje ponad 3,5 miliona MSP, co stanowi 99,5 proc. wszystkich firm. Zapewniają one 67 proc. miejsc pracy oraz tworzą 48,6 proc. PKB.
Już w latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku zaczęto dostrzegać rolę, jaką małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają w gospodarce. Wzrastające ich znaczenie w poszczególnych krajach Europy Zachodniej jest fenomenem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta