Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za dużo szkół, za mało uczniów

02 lutego 2004 | Publicystyka, Opinie | AP
źródło: Nieznane

W tym roku zamkniętych zostanie kilkaset szkół - Samorządy muszą likwidować placówki, bo uczniów jest z roku na rok coraz mniej - Rodzice i uczniowie protestują

Za dużo szkół, za mało uczniów

Rozmowa z Markiem Olszewskim, współprzewodniczącym Zespołu Edukacji Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego: Czas skończyć z fikcją

Do końca lutego samorządy muszą ogłosić, które szkoły chcą zamknąć. Likwidacja placówek jest konieczna ze względu na niż demograficzny, jednak resort edukacji nie ułatwia jej przeprowadzenia. Szkoły będą zamykane w wielu rejonach Polski. "Rz" sprawdziła, które placówki nie unikną likwidacji.

Bez zgody kuratora oświaty szkoły zamknąć nie można. A Ministerstwo Edukacji namawia kuratorów, by zbyt łatwo nie godzili się na likwidacje. - Nie można nie uwzględniać niżu demograficznego, ale kuratorzy powinni bardzo rozważnie podchodzić do wydawania pozytywnej opinii - mówi wiceminister edukacji Franciszek Potulski. - Można wyrazić taką zgodę, jeśli dzieci z likwidowanej szkoły będą przeniesione do takiej, która zapewni lepszą jakość kształcenia.

W ubiegłym roku szkolnym z 15 836 szkół podstawowych ubyło 243. W tym czasie przybyło 186 gimnazjów i 252 licea ogólnokształcące. Przed 13 laty było w Polsce 20 533 szkół...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3141

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament