Od ksiąg rachunkowych - tak, od księgi przychodów i rozchodów - nie
Obowiązkowe ubezpieczenie OC
Od ksiąg rachunkowych - tak, od księgi przychodów i rozchodów - nie
Przedstawiamy kolejną część relacji z dyżuru na temat obowiązkowego ubezpieczenia OC dla doradców podatkowych i biur usługowo prowadzących księgi rachunkowe. Na pytania czytelników odpowiadali Małgorzata Capik - prawnik, i Maciej Capik - specjalista ds. marketingu.
Pierwsza i druga część relacji
Mam biuro rachunkowe i na podstawie zaświadczenia ministra finansów uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych prowadzę księgi przychodów i rozchodów, pełną księgowość oraz rozliczenia z ZUS. Bardzo mnie zaniepokoił jeden z artykułów prasowych. Wynika z niego bowiem, że wtedy, kiedy prowadzę komuś usługowo księgę przychodów i rozchodów, to moje obowiązkowe ubezpieczenie nie działa. Nie bardzo się z tym zgadzam.
- Ubezpieczenie obowiązkowe dotyczy tylko prowadzenia ksiąg rachunkowych. Księga rachunkowa natomiast jest ściśle określona w ustawie o rachunkowości, a zatem ubezpieczenie OC obejmuje tylko i wyłącznie szkody związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. Jeżeli natomiast prowadzi pani ewidencje podatkowe, które nie podlegają definicji księgi rachunkowej czy rozliczenia z ZUS (które, nawiasem mówiąc, zgodnie z ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta