Pół litra promocji
Kontrowersje wokół alkoholu i papierosów
Pół litra promocji
Polskie prawo zabrania reklamy alkoholu. Trudno w to uwierzyć spacerując po mieście, słuchając radia czy oglądając prywatną telewizję. Na tablicy świetlnej umieszczonej na hotelu Forum w Warszawie Polmos Sieradz reklamuje "Nord Vodkę", Radio Kolor emituje reklamy "EB", "Wprost" drukuje całostronicowe reklamy "Igraszki z Panią Twardowską", gdzie obok wody mineralnej "Pan Twardowski" stoją butelki wódki"Pani Twardowska". Mimo prawnych zakazów opłaca się reklamować a lkohol.
Kary za nieprzestrzeganie prawa są śmiesznie małe wobec zysków, na przykład czasopism, które zamieszczają reklamy alkoholu. Według nie przystosowanej do rynkowej rzeczywistości ustawy z roku 1982 za złamanie zakazu reklamy alkoholu kary wynoszą od 5 do 500 złotych. Warto powiedzieć, że za zamieszczenie jednej całostronicowej reklamy firmy produkujące alkohol płacą gazetom do 30 tysięcy nowych złotych
Zabawa w kotka i myszkę
Agencje reklamowe "obchodzą" ustawowe zakazy umieszczając na plakatach tylko znak firmowy producenta, jak to jest w przypadku ostatniej kampanii Żywca. Martini reklamuje się pod pretekstem, że jedynie wyjaśnia, jak rozpoznać prawdziwe "Martini" od podrabianego, a nawet powołuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta