Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pół litra promocji

22 marca 1995 | Media, Internet | MM RS

Kontrowersje wokół alkoholu i papierosów

Pół litra promocji

Polskie prawo zabrania reklamy alkoholu. Trudno w to uwierzyć spacerując po mieście, słuchając radia czy oglądając prywatną telewizję. Na tablicy świetlnej umieszczonej na hotelu Forum w Warszawie Polmos Sieradz reklamuje "Nord Vodkę", Radio Kolor emituje reklamy "EB", "Wprost" drukuje całostronicowe reklamy "Igraszki z Panią Twardowską", gdzie obok wody mineralnej "Pan Twardowski" stoją butelki wódki"Pani Twardowska". Mimo prawnych zakazów opłaca się reklamować a lkohol.

Kary za nieprzestrzeganie prawa są śmiesznie małe wobec zysków, na przykład czasopism, które zamieszczają reklamy alkoholu. Według nie przystosowanej do rynkowej rzeczywistości ustawy z roku 1982 za złamanie zakazu reklamy alkoholu kary wynoszą od 5 do 500 złotych. Warto powiedzieć, że za zamieszczenie jednej całostronicowej reklamy firmy produkujące alkohol płacą gazetom do 30 tysięcy nowych złotych

Zabawa w kotka i myszkę

Agencje reklamowe "obchodzą" ustawowe zakazy umieszczając na plakatach tylko znak firmowy producenta, jak to jest w przypadku ostatniej kampanii Żywca. Martini reklamuje się pod pretekstem, że jedynie wyjaśnia, jak rozpoznać prawdziwe "Martini" od podrabianego, a nawet powołuje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 435

Spis treści
Zamów abonament