Nie czytają, ale niech kupują
Nie czytają, ale niech kupują
rys. Zalibarek
- Ile wydać, by zarobić
- Kto działa na tym rynku
- To się opłaca - Adam Widmański, prezes wydawnictwa WAB
- Jest trudno - Tadeusz Marian Kotarski, dyrektor Oficyny Wydawniczej Rytm
JERZY DOMAGAŁA
Rynek wydawniczy jest trudny. Książkę wydrukować łatwo, ale sprzedać - już nie. Prawie połowa Polaków nie czyta książek. Ale nie w tym tkwi problem.
- Od kilku lat słyszę, że Polacy nie czytają książek. Ale tak samo jest z Anglikami. Więc może to normalne? Różnica polega na tym, że Anglik wydaje na książki 10 razy więcej niż Polak. I to jest groźne, nasz rynek wydawniczy jest płytki - mówi Adam Widmański, prezes wydawnictwa WAB.
Spadła nie tyle liczba czytających, ile nakłady. - Na początku lat 90. nie dziwiły kilkudziesięciotysięczne nakłady, teraz trudno sprzedać dwa - trzy tysiące - dodaje Adam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta