Dotknąć brody Pana
Dotknąć brody Pana
FOT. ANDRZEJ WIKTOR Kompozytor, od 1959 roku związany z Piwnicą pod Baranami, współtwórca największych przebojów Ewy Demarczyk, twórca nowego stylu piosenki polskiej, autor muzyki do filmów (m.in. "Kaprysy Łazarza" Zaorskiego, "Przeprowadzka" Gruzy, "Strach" Krauzego, "Klucznik" Marczewskiego, "Grający z talerza" i "Pornografia" Kolskiego), do spektakli teatralnych: "Dziady" i "Wyzwolenie" Swinarskiego, "Biesy" i "Noc listopadowa" Wajdy, "Sztukmistrz z Lublina" Jana Szurmieja, laureat wielu prestiżowych nagród, wielokrotny juror festiwali i przeglądów piosenki.
Otrzymał pan ostatnio kilka nagród za muzykę do "Pornografii" - muzykę, która bardzo mocno zapada w pamięć. Co było jej inspiracją?
Zawsze podkreślam, że muzyka filmowa i teatralna jest integralną częścią powstającego dzieła. Praca kompozytora musi więc zakładać znakomite porozumienie z reżyserem. "Pornografia" to moje kolejne spotkanie z Janem Jakubem Kolskim. Po rozmowach, jakie prowadziliśmy, doszedłem do wniosku, że muzyka do tego filmu powinna działać na zasadzie kontrastu wobec dramatycznych scen i dlatego zaproponowałem lekki, pogodny temat o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta