Wygwizdany tunel pod Ursynowem
Gwizdy i gniewne okrzyki "'nie' dla autostrady!" towarzyszyły wczorajszej prezentacji koncepcji południowej obwodnicy miasta przez Ursynów, Wilanów, Wawer i Wesołą.
Największe emocje wzbudził przebieg trasy przez Ursynów. Projektanci z BPRW zaproponowali budowę tunelu pod ul. Płaskowickiej (patrz wizualizacja). Na rysunkach planistów tunel ma prawie 2,9 km długości. Auta zjeżdżają pod ziemię na wysokości Géanta, a wyjeżdżają za ul. Rosoła u podnóża Skarpy Warszawskiej.
Dalej prowadzi estakada (300 m) przez pola Wilanowa. Nad ul. Przyczółkową trasa przechodzi wiaduktem. Do Wawra prowadzi most ( 1 km). Pod ul. Patriotów i torami kolejowymi droga przechodzi wykopem, a przez teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego biegnie estakadą (1,6 km). Planowany koniec trasy to wielopoziomowy węzeł z trasą w kierunku Lublina. Od ul. Puławskiej do węzła "Lubelska" trasa ma 21 km. Szacowany koszt to prawie miliard złotych. Planowany czas budowy to lata 2006 - 2009. KMAJ