Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Impreza z syropem w tle

16 sierpnia 2004 | Prawo | JI

Prawo farmaceutyczne Podmiotowy zakres sponsoringu

Impreza z syropem w tle

Pojęcie "podmiot odpowiedzialny" odnosi się do klasycznej reklamy ukierunkowanej na promocję pojedynczych produktów leczniczych. Zastosowanie go w odniesieniu do sponsoringu obliczonego na promocję firmy, a nie konkretnych jej produktów, rodzi wątpliwości.

Prawne ramy sponsoringu wyznaczone w ustawie z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (dalej: ustawa) są dość wąskie. Uwaga prawodawcy skupiła się na reklamie.

Regulacje poświęcone wprost sponsoringowi zawarte są tylko w art. 52 ust. 2 pkt 5 i 6 ustawy . Zgodnie z jego treścią przekazem reklamowym jest sponsorowanie: spotkań promocyjnych dla osób upoważnionych do wystawiania recept oraz osób zaopatrujących w te produkty, a także konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla osób upoważnionych do wystawiania recept i osób zaopatrujących w produkty lecznicze.

Zatem otwartą kwestią pozostaje, kto w świetle ustawy może, a kto nie może być sponsorem.

Na manowce

Poszukując odpowiedzi na to pytanie, napotykamy przepis art. 60 ustawy . Stanowi on, że reklama produktu leczniczego może być prowadzona wyłącznie przez podmiot odpowiedzialny lub na jego zlecenie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3305

Spis treści
Zamów abonament