Impreza z syropem w tle
Impreza z syropem w tle
Pojęcie "podmiot odpowiedzialny" odnosi się do klasycznej reklamy ukierunkowanej na promocję pojedynczych produktów leczniczych. Zastosowanie go w odniesieniu do sponsoringu obliczonego na promocję firmy, a nie konkretnych jej produktów, rodzi wątpliwości.
Prawne ramy sponsoringu wyznaczone w ustawie z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (dalej: ustawa) są dość wąskie. Uwaga prawodawcy skupiła się na reklamie.
Regulacje poświęcone wprost sponsoringowi zawarte są tylko w art. 52 ust. 2 pkt 5 i 6 ustawy . Zgodnie z jego treścią przekazem reklamowym jest sponsorowanie: spotkań promocyjnych dla osób upoważnionych do wystawiania recept oraz osób zaopatrujących w te produkty, a także konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla osób upoważnionych do wystawiania recept i osób zaopatrujących w produkty lecznicze.
Zatem otwartą kwestią pozostaje, kto w świetle ustawy może, a kto nie może być sponsorem.
Na manowce
Poszukując odpowiedzi na to pytanie, napotykamy przepis art. 60 ustawy . Stanowi on, że reklama produktu leczniczego może być prowadzona wyłącznie przez podmiot odpowiedzialny lub na jego zlecenie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta