Poznać głównych graczy
Przedstawiamy agencje reklamowe: McCann-Erickson
Poznać głównych graczy
Historia agencji McCann-Erickson rozpoczęła się na początku naszego wieku w Nowym Jorku. Jej założycielami byli Alfred Erickson i Harry Mc-Cann. Pierwszy, mimo że nie ukończył nawet ósmej klasy szkoły podstawowej, utworzył w 1902 roku agencją reklamową, którą nazwał The Erickson Company. Jego późniejszy wspólnik Harry McCann, bliski przyjaciel prezydenta USA Theodore'aRoosevelta, swoją firmę założył w roku 1911. Dwadzieścia lat później doszło do połączenia obu agencji w jedną, która do dziś nazywa się McCann-Erickson.
Mottem agencji działającej dzisiaj w 87 krajach na całym świecie są słowa "Prawda dobrze opowiedziana". Mc-Cann-Erickson należy do konsorcjum Interpublic Group of Companies, w skład którego wchodzą jeszcze dwie agencje -- Lowe i Lintas. McCann-Erickson zatrudnia ponad 9 tysięcy osób, które w 146 biurach firmy obsługują około 1, 5 tysiąca klientów z całego świata.
Największe obroty
Na polskim rynku agencja znana jest m. in. z kampanii reklamowych papierosów Camel, Gillette, samochodów Opla czy słodyczy firmy Lindt.
Według przygotowanego przez "Businessman Magazine" raportu, Mc-Cann-Erickson ma największe obroty ze wszystkich działających w Polsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta