Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Poznać głównych graczy

12 kwietnia 1995 | Media, Internet | MM

Przedstawiamy agencje reklamowe: McCann-Erickson

Poznać głównych graczy

Historia agencji McCann-Erickson rozpoczęła się na początku naszego wieku w Nowym Jorku. Jej założycielami byli Alfred Erickson i Harry Mc-Cann. Pierwszy, mimo że nie ukończył nawet ósmej klasy szkoły podstawowej, utworzył w 1902 roku agencją reklamową, którą nazwał The Erickson Company. Jego późniejszy wspólnik Harry McCann, bliski przyjaciel prezydenta USA Theodore'aRoosevelta, swoją firmę założył w roku 1911. Dwadzieścia lat później doszło do połączenia obu agencji w jedną, która do dziś nazywa się McCann-Erickson.

Mottem agencji działającej dzisiaj w 87 krajach na całym świecie są słowa "Prawda dobrze opowiedziana". Mc-Cann-Erickson należy do konsorcjum Interpublic Group of Companies, w skład którego wchodzą jeszcze dwie agencje -- Lowe i Lintas. McCann-Erickson zatrudnia ponad 9 tysięcy osób, które w 146 biurach firmy obsługują około 1, 5 tysiąca klientów z całego świata.

Największe obroty

Na polskim rynku agencja znana jest m. in. z kampanii reklamowych papierosów Camel, Gillette, samochodów Opla czy słodyczy firmy Lindt.

Według przygotowanego przez "Businessman Magazine" raportu, Mc-Cann-Erickson ma największe obroty ze wszystkich działających w Polsce...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 453

Spis treści
Zamów abonament