Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

12 kwietnia 1995 | Kultura | JC JD

Informacje

Pro: Apostoł tańca

"Dwanaście tańców z Bogiem" nagrał na Wielki Tydzień Ian Anderson, muzyk, o którym mówi się, że tworzył myzykę akustyczną dwadzieścia lat przed powstaniem tego modnego ostatnio stylu. Nie było mu też obce nietypowe dla rocka instrumentarium -- mandolina, bałałajka, fortepian, akordeon i instrumenty smyczkowe. Sam Anderson mógłby powiedzieć o sobie, że "Jethro Tull to ja". I lepszego anonsu wrockowym światku oczekiwać nie można. Bo też był Anderson zawsze kompozytorem i muzykiem wyjątkowym. Inspiracji poszukiwał w brzmieniach brytyjskiej muzyki ludowej. Czerpał z klimatu średniowiecza, kreując się na duchowego spadkobiercę grajków, którzy występowali w przydrożnych gospodach i na dworach. Pamiętając, że o duchowym bogactwie średniowiecza decydowali krnąbrni iniezależni klerkowie, wadzący się z suwerenami i Bogiem. Tak jak oni w Wielkim Tygodniu tańczy dwanaście tańców pojednania z Nim.

Nie dziwi, że Anderson zdecydował się nagrać płytę bez przyjaciół z Jethro Tull. Miał już w swojej dyskografii próby solowych sesji. W 1983 r. nagrał autorski album "Walk Into Light", a trzy lata wcześniej suitę baletową "The Waters Edge". Zawsze uważano go za twórcę uprawiającego "teatr...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 453

Spis treści
Zamów abonament