Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marka coraz cenniejsza

09 września 2004 | Raporty | Na

POLSKI PRZEMYSŁ

Dystrybucja Zachodnie koncerny umacniają pozycję

Marka coraz cenniejsza

Stacje paliwowe w Polsce

W Polsce istnieje ok. 6,5 tys. stacji paliwowych. Prawie połowa należy do właścicieli niezrzeszonych w żadnej sieci. Co siódma stacja działa ze znakiem firmowym zagranicznego koncernu. Najwięcej stacji należy do głównego producenta paliw w kraju - PKN Orlen, choć jego sieć stopniowo się kurczy.

PKN Orlen, który dostarcza prawie 60 proc. zużywanych w kraju paliw, ma jednocześnie ponad 30-proc. udział w rynku sprzedaży detalicznej. Głównymi konkurentami stają się zagraniczne koncerny, z roku na rok umacniające swoją pozycję. - Z jednej strony musimy zabiegać o bogatych klientów, konkurując z zachodnimi sieciami, a z drugiej - chcemy pozyskać mniej zasobnych właścicieli samochodów, którzy tankują zwykle na stacjach niemarkowych - mówi wiceprezes PKN Orlen ds. strategii Sławomir Golonka.

Jak dotąd Orlen nie jest w stanie dorównać pod względem wielkości sprzedaży paliwa zagranicznym koncernom. Zdaniem wiceprezesa Golonki wynika to głównie z tego, że zachodnie firmy mają stacje w korzystniejszych lokalizacjach i o wysokim standardzie.

Niezmienny lider

PKN Orlen, który powstał w 1999 r. z połączenia Petrochemii Płock i CPN, miał od razu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3326

Spis treści
Zamów abonament