Marka coraz cenniejsza
Dystrybucja Zachodnie koncerny umacniają pozycję
Marka coraz cenniejsza
Stacje paliwowe w Polsce
W Polsce istnieje ok. 6,5 tys. stacji paliwowych. Prawie połowa należy do właścicieli niezrzeszonych w żadnej sieci. Co siódma stacja działa ze znakiem firmowym zagranicznego koncernu. Najwięcej stacji należy do głównego producenta paliw w kraju - PKN Orlen, choć jego sieć stopniowo się kurczy.
PKN Orlen, który dostarcza prawie 60 proc. zużywanych w kraju paliw, ma jednocześnie ponad 30-proc. udział w rynku sprzedaży detalicznej. Głównymi konkurentami stają się zagraniczne koncerny, z roku na rok umacniające swoją pozycję. - Z jednej strony musimy zabiegać o bogatych klientów, konkurując z zachodnimi sieciami, a z drugiej - chcemy pozyskać mniej zasobnych właścicieli samochodów, którzy tankują zwykle na stacjach niemarkowych - mówi wiceprezes PKN Orlen ds. strategii Sławomir Golonka.
Jak dotąd Orlen nie jest w stanie dorównać pod względem wielkości sprzedaży paliwa zagranicznym koncernom. Zdaniem wiceprezesa Golonki wynika to głównie z tego, że zachodnie firmy mają stacje w korzystniejszych lokalizacjach i o wysokim standardzie.
Niezmienny lider
PKN Orlen, który powstał w 1999 r. z połączenia Petrochemii Płock i CPN, miał od razu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta