Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie tylko statki są ważne

09 września 2004 | Raporty | a.mac
źródło: Nieznane

POLSKI PRZEMYSŁ

Przemysł morski Mamy 42 km nadających się do eksploatacji nabrzeży portowych

Nie tylko statki są ważne

Długość nabrzeży portowych nadających się do przeładunku towarów we wszystkich polskich portach to 42,1 km. Jest to ok. 10 proc. liczącego 440 km wybrzeża Bałtyku.

Przez ostatnich kilka lat, licząc od 1998 r., polskie porty wykazywały spadek łącznych obrotów, jednak w 2003 r. widoczna była tendencja wzrostowa. Do morskich portów handlowych zawinęło 29,8 tys. statków, o 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Nasze porty dysponują nowoczesną bazą, zapewniającą obsługę do 100 mln ton przeładunków, ale wzrost obrotów wykazują głównie terminale kontenerowe. W ostatnim roku przyjęły połowę ze wszystkich przewiezionych przez Polskę kontenerów.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w I półroczu 2004 r. w morskich portach handlowych przeładowano 27,7 mln ton ładunków, o 6,2 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym 2003 r. przeładowano 51,9 mln ton towarów, możliwości wykorzystywano więc w połowie. W tym roku wzrost obrotów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3326

Spis treści
Zamów abonament