Nie tylko statki są ważne
Przemysł morski Mamy 42 km nadających się do eksploatacji nabrzeży portowych
Nie tylko statki są ważne
Długość nabrzeży portowych nadających się do przeładunku towarów we wszystkich polskich portach to 42,1 km. Jest to ok. 10 proc. liczącego 440 km wybrzeża Bałtyku.
Przez ostatnich kilka lat, licząc od 1998 r., polskie porty wykazywały spadek łącznych obrotów, jednak w 2003 r. widoczna była tendencja wzrostowa. Do morskich portów handlowych zawinęło 29,8 tys. statków, o 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Nasze porty dysponują nowoczesną bazą, zapewniającą obsługę do 100 mln ton przeładunków, ale wzrost obrotów wykazują głównie terminale kontenerowe. W ostatnim roku przyjęły połowę ze wszystkich przewiezionych przez Polskę kontenerów.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w I półroczu 2004 r. w morskich portach handlowych przeładowano 27,7 mln ton ładunków, o 6,2 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym 2003 r. przeładowano 51,9 mln ton towarów, możliwości wykorzystywano więc w połowie. W tym roku wzrost obrotów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta