Uważać na to, co się mówi
Klaus Schmidt-Hebbel, szef Departamentu Analiz Banco Central de Chile
Uważać na to, co się mówi
Eksperci coraz częściej narzekają na słabą komunikację Narodowego Banku Polskiego z analitykami i inwestorami. Jak ją polepszyć?
KLAUS SCHMIDT-HEBBEL: Poprawa w sposobie komunikacji banku z inwestorami nie może nastąpić z dnia na dzień. Trwa wiele lat, zanim bank centralny nauczy się prawidłowej komunikacji z rynkiem finansowym. Pewne problemy mogą się pojawić, gdy dochodzi do zmiany władz lub gdy następuje zmiana w sposobie komunikowania. To powolny i stopniowy proces, ale trzeba być ostrożnym i czerpać wiedzę z doświadczeń innych banków. Pomocne są też częste spotkania z analitykami oraz mediami i próba zrozumienia, z czego dokładnie wynikają problemy w komunikacji. To pomaga wypracować skuteczną strategię mającą na celu poprawę. Wszystko trzeba jednak robić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta