Boxster najtańszym porsche
Boxster najtańszym porsche
(c) PORSCHE
Rz: Czy boxster może być uznany za sukces?
MICHAEL MACHT: To pierwszy model zaakceptowany poza 911 jako pełnoprawne porsche. Od 1997 roku sprzedaliśmy 160 000 tych aut - blisko dwa razy więcej, niż planowaliśmy. Sprzedaż rosła przez pięć kolejnych lat, co nie zdarza się w segmencie roadsterów, osiągając rekordową liczbę 28 457 sztuk w roku obrachunkowym 2000/2001. Popyt na model był tak duży, że musieliśmy część produkcji przenieść do Valmet Automotive w Finlandii. Tam powstała większość boxsterów.
Jest to więc pierwsze "małe" porsche, które odniosło sukces?
Rzeczywiście, poprzednie "małe" porsche, czyli 4-cylindrowe modele, nie cieszyły się takim powodzeniem. Model 924 był odkupiony od Volkswagena, jego następcę, 944 budowano w zakładach Audi i cała seria zarobiła pieniądze wyłącznie dzięki brakowi japońskiej konkurencji i wysokiemu kursowi dolara. Gdy on spadł, nie było sensu auta produkować.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta