Nie zawsze z zaświadczeniem
IMPORTER WWOZI CIĘŻARÓWKĘ
Nie zawsze z zaświadczeniem
Czy importerzy ciężarówek i autokarów muszą mieć zaświadczenie o przewozach na użytek własny? Przepisy ustawy o transporcie drogowym nie są w tej kwestii jasne.
Mam kłopoty z prowadzeniem swojej firmy - skarży się czytelnik DOBREJ FIRMY z woj. bydgoskiego. - Dowiedziałem się od inspektorów transportu drogowego, że powinienem mieć zaświadczenie na użytek własny, jeżeli jadę po polskich drogach jakimkolwiek pojazdem lub zestawem pojazdów, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, nawet wówczas, gdy niczego w aucie nie przewożę. Importuję ciężarówki i zestawy pojazdów (ciągnik siodłowy plus naczepa - red.) i dalej je odsprzedaję - wyjaśnia czytelnik.
Uważa on, że przepisy dotyczące obowiązku posiadania zaświadczenia na niezarobkowy przewóz rzeczy w ogóle nie powinny dotyczyć importerów pojazdów używanych.
KTÓRA DEFINICJA
- Gdybym nawet chciał się postarać o zaświadczenie na niezarobkowy międzynarodowy przewóz towarów, to nie mam skąd wziąć dokumentów wymaganych przez Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego - pisze przedsiębiorca. - Potrzebne są choćby kopie dowodów rejestracyjnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta