Przyciągnąć inwestorów i turystów
Przyciągnąć inwestorów i turystów
Około 100 milionów złotych rocznie wydają na promocję polskie samorządy chcąc przyciągnąć do siebie turystów i inwestorów. Biedniejsze gminy wydają foldery reklamowe i tworzą biura obsługi dla zainteresowanych kontrahentów. Zamożniejsze organizują dla nich specjalne konferencje i opłacają kampanie reklamowe w mediach.
W październiku Kraków, a przed wakacjami Gdynia i Gdańsk reklamowały się na kilkuset billboardach wykupionych w największych miastach kraju. - Chcieliśmy dotrzeć do potencjalnych inwestorów z ośrodków o najsilniejszej gospodarce - wyjaśnia Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miasta Gdyni. To portowe miasto od 2000 r. inwestuje w profesjonalne kampanie promocyjne skierowane do biznesu. W tegorocznej na 300 billboardach i 250 citylightach Gdynia promowała się jako "otwarte miasto dla otwartych ludzi". W jej budżecie promocyjnym, który finansują po części lokalne firmy, są też pieniądze na specjalne dodatki do gazet, reklamy w radiu i telewizji.
Pod względem wielkości wydatków na promocję rekordzistką jest jednak Warszawa, która rocznie wydaje na ten cel 5 mln zł. - Aby wielkie koncerny chciały przenieść swoje filie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta