Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Więcej obowiązków wirtualnych sprzedawców

06 listopada 2004 | Prawo | HF

Prawo konsumenckie Internetowe zakupy pod szczególną ochroną

Więcej obowiązków wirtualnych sprzedawców

Konsument ma prawo zwrócić zakupioną przez Internet rzecz w ciągu 10 dni i to bez podania przyczyny. Zaskakuje to niektórych wirtualnych handlowców.

Nie wszyscy właściciele internetowych sklepów wiedzą, że mają więcej obowiązków wobec kupujących niż tradycyjni sprzedawcy.

- Z mojej praktyki wynika, że są przedsiębiorcy, którzy nie znają przepisów o sprzedaży na odległość. Dotyczy to drobniejszych sprzedawców internetowych. Dziwą się, kiedy interweniuję w sprawie klienta, który chce zwrócić np. sukienkę zakupioną przez Internet, ponieważ nie była tak atrakcyjna, jak w internetowej reklamie - mówi Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów w Warszawie. - Nie wystarczy zgłosić działalności gospodarczej i założyć witryny internetowej, trzeba jeszcze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3375

Spis treści
Zamów abonament