Więcej obowiązków wirtualnych sprzedawców
Więcej obowiązków wirtualnych sprzedawców
Konsument ma prawo zwrócić zakupioną przez Internet rzecz w ciągu 10 dni i to bez podania przyczyny. Zaskakuje to niektórych wirtualnych handlowców.
Nie wszyscy właściciele internetowych sklepów wiedzą, że mają więcej obowiązków wobec kupujących niż tradycyjni sprzedawcy.
- Z mojej praktyki wynika, że są przedsiębiorcy, którzy nie znają przepisów o sprzedaży na odległość. Dotyczy to drobniejszych sprzedawców internetowych. Dziwą się, kiedy interweniuję w sprawie klienta, który chce zwrócić np. sukienkę zakupioną przez Internet, ponieważ nie była tak atrakcyjna, jak w internetowej reklamie - mówi Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów w Warszawie. - Nie wystarczy zgłosić działalności gospodarczej i założyć witryny internetowej, trzeba jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta