Henkel rośnie
Henkel AG, niemiecka firma chemii gospodarczej, zanotowała w 2004 r. bardzo dobre wyniki finansowe. Sprzedaż sięgnęła 10,6 mld euro, o 12,3 proc. więcej niż w 2003 r. Firma najwięcej zarobiła na dziale kosmetyków - tu wzrost sięgnął 18,4 proc., i na proszkach do prania - wzrost o 17,7 proc. Niedawno Henkel poinformował o planowanych zwolnieniach. Pracę do 2006 r. ma stracić 6 tys. osób (6 proc. załogi), co da oszczędności po 125 mln euro rocznie od 2007 r. Większość redukcji nastąpi w Europie i USA. Koncern zmniejszył od 2001 r. zatrudnienie o ok. 3 tys. etatów. W polskich zakładach Henkla pracuje 1050 osób, połowa z nich to zatrudnieni przy produkcji. Nie wiadomo, czy redukcje dotkną także polskich pracowników.
Reuters, M.C.