Grupa Kolporter planuje wzrost zysku
Największy prywatny dystrybutor prasy, kielecka grupa Kolporter, chce w tym roku zwiększyć zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk netto o jedną piątą w porównaniu z 2004 r. W ubiegłym roku grupa zanotowała wzrost przychodów do 2 mld 139 mln zł, o ponad 15 proc. w porównaniu z 2003 r. Zysk netto wyniósł 19 mln zł, czyli o ponad 70 proc. więcej niż rok wcześniej. Rozwijająca sprzedaż detaliczną spółka Kolporter Sieci Handlowe zwiększyła liczbę saloników prasowych Kolportera do 952 i zaczęła otwierać markeciki spożywcze. Grupa chce też rozwijać księgarnię internetową. Kolporter, który dostarcza prasę m.in. do wszystkich zagranicznych sieci handlowych w Polsce, ocenia swój udział w tym rynku na 38 proc. Według Macieja Topolskiego, rzecznika spółki, do końca 2006 r. Kolporter nie wejdzie na giełdę, gdzie w tym roku ma trafić jego główny konkurent - Ruch.
A.B.

![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)