Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozstania z nierentownymi klientami

07 marca 2005 | Ekonomia | AM
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Banki robią porządki w swoich bazach danych Rozstania z nierentownymi klientami Banki co roku zamykają po kilkaset tysięcy rachunków osobistych. Robią to, gdy klient z konta nie korzysta, przekracza limit przyznanego debetu, nie zapewnia pieniędzy na opłacenie wykonanych przez bank transakcji.

W opinii bankowców średnie miesięczne saldo na rachunku w wysokości 2,5 tys. zł gwarantuje bankowi zwrot kosztów prowadzenia konta. Z punktu widzenia banku dobry klient to taki, który nie tylko sporo zarabia, ale także przynajmniej część z tych pieniędzy przechowuje na rachunku, korzysta z kredytu, dokonuje kilku przelewów miesięcznie, a także posługuje się kartami płatniczymi.

Na podstawowe przychody banku składają się wpływy z opłat, prowizji oraz odsetek od kredytów. Dlatego bankowcy coraz bardziej dbają o to, by nie prowadzić rachunków, o których ich właściciele zapomnieli. W Citibanku przegląd...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3475

Spis treści
Zamów abonament