Wypadek w pracy
- Pracownik uległ wypadkowi w drodze do klienta. Leży w szpitalu. O zdarzeniu dowiedzieliśmy się dopiero po kilku dniach. Wypadek zdarzył się w naszej firmie pierwszy raz. Jak mamy postępować?
Jeżeli u pracodawcy doszło do wypadku śmiertelnego, ciężkiego lub zbiorowego, to po uzyskaniu takiej informacji musi niezwłocznie zawiadomić o tym właściwego inspektora pracy. Ma też w razie każdego zdarzenia powołać 2-osobowy zespół powypadkowy (jego skład zależy od wielkości zakładu i związanej z tym konieczności powołania służby bhp). W pierwszej kolejności powinien on obejrzeć miejsce wypadku, sporządzić jego szkic lub sfotografować, przesłuchać poszkodowanego, jeżeli jego stan na to pozwala, świadków wypadku, zasięgnąć opinii lekarza. Musi też skompletować wszystkie dostępne dokumenty, w tym materiały zebrane przez policję i prokuraturę.
Potem zespół powypadkowy uznaje (lub nie), czy był to wypadek przy pracy, oraz ustala jego okoliczności i przyczyny, a w ciągu 14 dni od uzyskania wiadomości o zdarzeniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta