Kwietniowe sukcesy dzienników
Kwiecień był udany dla "Gazety Wyborczej" - wynika z ostatnich danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Specjalne dodatki papieskie, nie licząc map i encyklopedii, wspierały jej sprzedaż na tyle skutecznie, że średnio sięgnęła ona 525,7 tys. egz., czyli o ponad 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Po czterech miesiącach roku jej średnia sprzedaż była o 4,7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Pozycję lidera na rynku dzienników utrzymał "Fakt", ale jego średnia sprzedaż (544,8 tys. egz.) była w kwietniu o 3,8 proc. niższa niż rok wcześniej. Po czterech miesiącach była o prawie 10 proc. mniejsza w porównaniu z podobnym okresem 2004 r. "Super Express" powstrzymał spadek sprzedaży liczonej rok do roku - utrzymał ją w kwietniu na poziomie 242,5 tys. egz. Ponad 1-proc. wzrost średniej sprzedaży zanotowała "Rzeczpospolita" (do 186,9 tys. egz.).
a.b.