Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odrobinę wyżej, czyli co się należy czytelnikowi

18 czerwca 2005 | Plus Minus | MB
źródło: Nieznane

POLEMIKA Przekazów medialnych nie można traktować jak każdy inny towar Odrobinę wyżej, czyli co się należy czytelnikowi Magdalena Bajer jest niezależną publicystką, przewodniczącą Rady Etyki Mediów

Nie całkiem się zgadzam z diagnozą Klausa Bachmanna dotyczącą stanu światowych mediów (" Medialna rewolucja z importu ", "Plus Minus" z 28 - 29 maja). Diagnoza jest - nazwijmy to tak - dynamiczna, czyli prorokuje, w jakim kierunku następuje rozwój i jak stan obecny będzie się zmieniał. Najkrócej: zmierzamy ku powszechności przekazu tabloidalnego, który charakteryzuje się dwiema opisanymi przez autora właściwościami - personalizacją i emocjonalizacją przekazu. Dotyczy więc zwykle konkretnej, wymienionej z nazwiska, a szeroko znanej osoby, i powinien wywoływać żywe emocje, najczęściej przerażenie, odrazę, pragnienie pomsty. Wizję - dla mnie ponurą - łagodzi nieco stwierdzenie, że odbiorcy, przyzwyczajając się do tabloidów, z czasem mniej im wierzą, zatem wpływ banalnych, uproszczonych, tandetnych obrazów świata na ludzką świadomość i mentalność nie powiększa się, może nawet maleje.

Z tym wszystkim zgoda. Wskazane jednak jako główna przyczyna zapotrzebowanie odbiorców na takie właśnie obrazy - budzi sprzeciw....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3562

Spis treści
Zamów abonament