Dostawcy rozrywki biją się o klientów
W Polsce jest pięć milionów abonentów telewizji kablowych. Sześć sieci ma więcej niż 100 tys. klientów, a około piętnastu między 20 - 100 tys. odbiorców. Na dziesięć największych sieci przypada 60 proc. klientów, chociaż na rynku działa ponad 500 takich operatorów.
Klęska obfitościBoom na telewizję kablową przyszedł w pierwszej połowie lat 90. W 1996 r. działało 630 operatorów. Dziś jest ich o 100 mniej. To wynik przejęć w drugiej połowie lat 90. Obecnie największą siecią jest UPC Polska, mająca blisko milion abonentów. Agresywne zakupy wpędziły firmę w zapaść finansową na przełomie dekad, z której wydobyła się w ubiegłym roku. UPC wypracowało w 2004 r. blisko 400 mln zł przychodów i 45 mln zysku operacyjnego. Dobrymi wynikami finansowymi mogą się pochwalić także inne duże sieci: Multimedia i Aster City.
- Najbardziej intensywny etap rozwoju, poprzez przyrost liczby abonentów, sieci mają już za sobą - mówi Marek Sowa, wiceprezes UPC. Kolejnych abonentów podłącza się głównie w nowo budowanych osiedlach. Ceny podstawowych pakietów telewizyjnych wynoszą dzisiaj od kilku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta