Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Skuteczny wabik na klientów

09 września 2005 | Dobra firma | kż

MAŁA FIRMA TEŻ MOŻE WYKREOWAĆ MARKĘ Skuteczny wabik na klientów Marka pomaga firmie przetrwać nawet w czasach dekoniunktury. Dlatego warto ją budować. Najlepiej zacząć jak najwcześniej, od razu na starcie naszego biznesu.

Nie jest prawdą, że mocną markę może mieć tylko duża firma. Małe i średnie przedsiębiorstwa również powinny wykreować markę na rynku, na którym działają. - Markę trzeba tworzyć na jak najwcześniejszym etapie rozwoju firmy, kiedy właściciel osobiście angażuje się w działalność, wkłada w nią serce - mówi Marcin Anklewicz, dyrektor Działu Doradztwa Transakcyjnego firmy Ernst & Young.

Marka to przede wszystkim wiarygodność firmy w oczach klienta. To dobre imię i rozgłos. - Produkt markowy to produkt znany, który spełnia obietnicę, że klient odniesie określone korzyści - mówi Jacek Sadowski, dyrektor generalny agencji Demo Effective Launching. Zdaniem specjalistów każda firma jest w stanie stworzyć dobrą markę, która według badań TNS OBOP kojarzy się klientom przede wszystkim z wysoką jakością produktów, z ich trwałością, innowacyjnością, znanym producentem i wyższą ceną. Aby stworzyć produkt markowy i zdobyć lojalność klientów, nie trzeba ponosić ogromnych nakładów na reklamę. Należy skoncentrować się na określonej grupie klientów, zaoferować jej dobrej jakości produkt i jak najlepszą obsługę, sprawić, by konsument nas...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3632

Spis treści

Ekonomia

Agora: nowy dodatek
Akcyzowa kampania medialna
Aktywa rosną szybciej, niż przewidywano
Coraz większe płace Słowaków
Dolar traci
Dolna Odra: trzech chętnych do zakupu
Dziś decyzja akcjonariuszy
Eksporterzy boją się koalicji
Enterprise sprzedał akcje LPP
Gaz ominie Polskę
Gazociąg ominie Polskę
Inwestorzy mało aktywni
Jeszcze 11 debiutów na giełdzie
Kadry
Kaliningrad odmawia spłaty długu
Kary dla linii lotniczych uzasadnione
Kolejny zakład kupiony
Komentarz giełdowy
Koniec walki o Wirtualną Polskę
Kłopot z pieniędzmi z UE
Litwa nie rezygnuje z euro
Maleje zaufanie do banków internetowych
Media w USA będą warte 1 bln USD
Mniejsza nadwyżka Niemiec
Mniejsze cła na banany w Unii
Nareszcie tanieje ropa
Nie należy mieszać się w politykę
Obniżka podatków w Turcji
Orlen o zakupie Tuprasu
Połączenie w dwa lata
Rabobank Polska: nie tylko przetwórstwo
Rekordowo wysoki kurs
Rynek czeka na zewnętrzny impuls
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Siemens oddaje komórki
Silników nie musi poruszać ropa
Softbank: umowa z PKO BP
Spokój na parkiecie
Spłacamy dług zagraniczny
Szwedzi bliscy przejęcia
Szybszy wzrost w Holandii
Słowacja: PKB w górę
Telefonia na sprzedaż
Trwa spór z TVP
Trwa walka o centrum handlowe
Uciec przed politykami
Unieważnić umowę
Usuwanie azbestu trzeba przyspieszyć
Volkswagen inwestuje w Polsce
W amerykańskich maszynach będą zamontowane europejskie silniki
W baku benzyna i prąd
Ważą się losy prezesa
Wydarzenia dnia
Znów negocjacje w Wyborowej
Zyski mniejsze od oczekiwanych
mBank: sprzedaż polis przez Internet
Zamów abonament