Skuteczny wabik na klientów
Nie jest prawdą, że mocną markę może mieć tylko duża firma. Małe i średnie przedsiębiorstwa również powinny wykreować markę na rynku, na którym działają. - Markę trzeba tworzyć na jak najwcześniejszym etapie rozwoju firmy, kiedy właściciel osobiście angażuje się w działalność, wkłada w nią serce - mówi Marcin Anklewicz, dyrektor Działu Doradztwa Transakcyjnego firmy Ernst & Young.
Marka to przede wszystkim wiarygodność firmy w oczach klienta. To dobre imię i rozgłos. - Produkt markowy to produkt znany, który spełnia obietnicę, że klient odniesie określone korzyści - mówi Jacek Sadowski, dyrektor generalny agencji Demo Effective Launching. Zdaniem specjalistów każda firma jest w stanie stworzyć dobrą markę, która według badań TNS OBOP kojarzy się klientom przede wszystkim z wysoką jakością produktów, z ich trwałością, innowacyjnością, znanym producentem i wyższą ceną. Aby stworzyć produkt markowy i zdobyć lojalność klientów, nie trzeba ponosić ogromnych nakładów na reklamę. Należy skoncentrować się na określonej grupie klientów, zaoferować jej dobrej jakości produkt i jak najlepszą obsługę, sprawić, by konsument nas...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta