Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy firma ma newsa

09 września 2005 | Dobra firma | JD

JAK PRZYGOTOWAĆ KONFERENCJĘ PRASOWĄ Gdy firma ma newsa Powodów do zwołania konferencji prasowej może być wiele: wprowadzenie nowego produktu na rynek, fuzja z inną firmą, zmiana właściciela, chęć wytłumaczenia się z rynkowej wpadki, na przykład pleśni w dżemie. Po prostu firma chce coś zakomunikować albo wyjaśnić.

Planując konferencję prasową, najpierw trzeba zastanowić się, czy na pewno dana informacja zasługuje na taką formę rozpowszechnienia.

- Firma nie może organizować zbyt wielu konferencji prasowych. Maksymalnie mogą być dwie w roku. Należy zapowiadać wydarzenia bardzo ważne, niespotykane, wyjątkowe. Na co dzień są inne metody dotarcia do dziennikarzy: e-maile, telefony, kontakty osobiste - mówi Karolina Siudyła-Koc, właścicielka, dyrektor agencji public relations MagnifiCo.

Kogo zainteresować

Żeby konferencja prasowa spełniła cel, trzeba zaprosić dziennikarzy z odpowiednich mediów, w zależności od rodzaju i rangi informacji, jaką chcemy przekazać. Jeśli zamierzamy powiadomić o wprowadzeniu nowego typu wycieraczek do szyb, taki news zainteresuje media branżowe (motoryzacyjne). Jeżeli mała firma budowlana wygrała przetarg na odbudowę mostu , wiadomość ta będzie ważna dla mediów lokalnych. Jeśli natomiast chcemy zaprzeczyć upowszechnianej przez konkurencję informacji, że w produkowanej przez naszą firmę i sprzedawanej w całym kraju wodzie mineralnej są groźne bakterie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3632

Spis treści

Ekonomia

Agora: nowy dodatek
Akcyzowa kampania medialna
Aktywa rosną szybciej, niż przewidywano
Coraz większe płace Słowaków
Dolar traci
Dolna Odra: trzech chętnych do zakupu
Dziś decyzja akcjonariuszy
Eksporterzy boją się koalicji
Enterprise sprzedał akcje LPP
Gaz ominie Polskę
Gazociąg ominie Polskę
Inwestorzy mało aktywni
Jeszcze 11 debiutów na giełdzie
Kadry
Kaliningrad odmawia spłaty długu
Kary dla linii lotniczych uzasadnione
Kolejny zakład kupiony
Komentarz giełdowy
Koniec walki o Wirtualną Polskę
Kłopot z pieniędzmi z UE
Litwa nie rezygnuje z euro
Maleje zaufanie do banków internetowych
Media w USA będą warte 1 bln USD
Mniejsza nadwyżka Niemiec
Mniejsze cła na banany w Unii
Nareszcie tanieje ropa
Nie należy mieszać się w politykę
Obniżka podatków w Turcji
Orlen o zakupie Tuprasu
Połączenie w dwa lata
Rabobank Polska: nie tylko przetwórstwo
Rekordowo wysoki kurs
Rynek czeka na zewnętrzny impuls
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Siemens oddaje komórki
Silników nie musi poruszać ropa
Softbank: umowa z PKO BP
Spokój na parkiecie
Spłacamy dług zagraniczny
Szwedzi bliscy przejęcia
Szybszy wzrost w Holandii
Słowacja: PKB w górę
Telefonia na sprzedaż
Trwa spór z TVP
Trwa walka o centrum handlowe
Uciec przed politykami
Unieważnić umowę
Usuwanie azbestu trzeba przyspieszyć
Volkswagen inwestuje w Polsce
W amerykańskich maszynach będą zamontowane europejskie silniki
W baku benzyna i prąd
Ważą się losy prezesa
Wydarzenia dnia
Znów negocjacje w Wyborowej
Zyski mniejsze od oczekiwanych
mBank: sprzedaż polis przez Internet
Zamów abonament