Rodzime firmy wciąż nieufne
Polska jest (według tegorocznych badań The Economist Intelligence Unit) jednym z pięciu krajów w świecie, obok Indii, Chin, Czech i Singapuru, uważanych za najlepsze miejsce do zakładania centrów usług (centrów wsparcia) globalnych korporacji. Świadczy o tym zarówno liczba już utworzonych centrów, jak i zapowiedzi dalszych przedsięwzięć w tym zakresie. Twierdzi się, że szanse Polski i naszego regionu w tej dziedzinie nadal rosną, gdyż bliskość kulturowa eliminuje problemy, jakie napotykają centra w krajach azjatyckich.
Jest wzrost, ale także dystansNowe centra usług w Polsce to efekt tzw. offshoringu (przekazywania pewnych funkcji i form działalności do krajów o niższych kosztach pracy), który na świecie jest jednym z najszybciej rozwijających się rodzajów usług outsourcingowych.
Z nowym wizerunkiem Polski, jako miejsca centrów usług światowych firm, kontrastuje wykorzystanie outsourcingu przez rodzime przedsiębiorstwa, jakkolwiek ci, którzy świadczą takie usługi, mają coraz większe przychody. Z szacunków Teleinfo 500 wynika, że łączne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta