Nawet najlepsi mają wpadki
Najczęściej skargi czytelników dotyczyły opóźnień w przekazaniu budynków do użytkowania oraz podpisywaniu aktów notarialnych. Częstym problemem były też usterki w oddawanych lokalach.
AsbudKlienci Asbudu skarżyli się, że spółka przez siedem miesięcy spóźniała się z zakończeniem budowy osiedla Ustronie Wiślane i z podpisaniem aktów notarialnych. Opóźnienie powstało z winy dewelopera, jednak - mimo zapłacenia przez klientów za lokal - nie mogli się oni wprowadzić. Asbud stał na stanowisku, że po odbiorze technicznym mogą oni tylko wykańczać i urządzać swoje mieszkania, wprowadzić się będą mogli do nich dopiero po podpisaniu aktów notarialnych.
Kolejne zastrzeżenia klientów dotyczyły waloryzacji ostatniej raty. Mieli ją zapłacić tuż przed podpisaniem aktu notarialnego. Z uwagi na opóźnienie (z winy dewelopera) termin ten się przesunął. Jednak deweloper cały czas waloryzował ratę o wskaźnik GUS. Kwota więc rosła, mimo że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta