Elementarz sprzedawców
Najwięcej punktów w tej kategorii - bo aż 18 - zdobyła warszawska firma Sedno. Tuż za nią uplasowało się Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Kombinat Budowlany z Białegostoku - 17,5 punktu. Najgorzej - tylko 8 punktów - uzyskała firma Salwator City z Krakowa.
Jak ocenialiśmy poziom obsługi klienta? Dziennikarz - jako klient - zadawał sprzedawcy pytania mające na celu sprawdzić, czy wie, co oferuje. Istotne było też, na ile klient może ingerować np. w zaproponowaną umowę, a także, czy w ogóle dostanie ją do ręki, do przeanalizowania w domu.
Punkty można było uzyskać lub stracić wyłącznie za merytoryczne informacje lub ich brak. Nie liczyło się zatem, czy siedziba firmy była elegancka, a handlowiec uprzejmy, bo zaproponował herbatę, ale to, czy umiał profesjonalnie zaprezentować komplet informacji o wybranym mieszkaniu.
O co pytaliśmy? O podstawowe sprawy z punktu widzenia osoby chcącej wydać duże pieniądze na mieszkanie, np.: > czy pracownik biura sprzedaży wie, w jakiej technologii zostanie wybudowany budynek, z jakich materiałów, ile ma pięter, jak zostaną wykończone klatki schodowe, części wspólne - okazywało się, że nie zawsze i nie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta