Wpatrzeni w cenę
Do naszego kraju, jak twierdzi Bolesław Rok, wiceprezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, mogą trafiać produkty, których nie chcą już kupować Brytyjczycy czy Francuzi. Powód? Polacy są mniej wymagający w swoich zakupach. W Europie natomiast coraz częściej wybierane są produkty nietestowane na zwierzętach, zapewniające produkcję ekologiczną czy ze znaczkiem Fairtrade ("uczciwy handel"), nadawanym przez specjalnie powołaną fundację. Logo to gwarantuje, że produkt został kupiony nie od pośredników, a bezpośrednio od dostawcy z krajów rozwijających się, któremu zapłacono uczciwą cenę (wyższą niż płacą wspomniani pośrednicy). W ubiegłym roku Brytyjczycy wydali na znakowane w ten sposób produkty 140 milionów funtów, o ponad połowę więcej niż przed rokiem.
Rzadko czytamy etykietyCzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta