Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wpatrzeni w cenę

05 grudnia 2005 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane

FIRMY A KONSUMENCI Wpatrzeni w cenę Czy Polskę czeka fala bojkotów konsumenckich? Specjaliści od marketingu uważają, że nie wcześniej niż za 40 lat. Dziś najważniejsza dla nas jest cena, a nie to, co kryje się za produktem.

Do naszego kraju, jak twierdzi Bolesław Rok, wiceprezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, mogą trafiać produkty, których nie chcą już kupować Brytyjczycy czy Francuzi. Powód? Polacy są mniej wymagający w swoich zakupach. W Europie natomiast coraz częściej wybierane są produkty nietestowane na zwierzętach, zapewniające produkcję ekologiczną czy ze znaczkiem Fairtrade ("uczciwy handel"), nadawanym przez specjalnie powołaną fundację. Logo to gwarantuje, że produkt został kupiony nie od pośredników, a bezpośrednio od dostawcy z krajów rozwijających się, któremu zapłacono uczciwą cenę (wyższą niż płacą wspomniani pośrednicy). W ubiegłym roku Brytyjczycy wydali na znakowane w ten sposób produkty 140 milionów funtów, o ponad połowę więcej niż przed rokiem.

Rzadko czytamy etykiety

Czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3704

Spis treści
Zamów abonament