Saab: ofensywa modeli
Szwedzki Saab ma nadzieję, że trzy nowe modele pozwolą mu zwiększyć sprzedaż do 200 tys. aut rocznie i uratować się przed bankructwem. Do produkowanych 9-3 i 9-5 dojdą następne: duże auto terenowe 9-7, przeznaczone tylko dla Ameryki Płn. pojawi się też w Europie. Szwedzi przygotowują też mniejszą terenówkę 9-4, pracują też nad autem kompaktowym, które miałoby konkurować z Audi A3. Na początku 2006 r. pojawi się też nowy samochód Saab 9-5 BioPowerFlex z silnikiem benzynowym 2,0 z turbodoładowaniem. W wersji limuzyna i kombi osiąga on moc 180 koni na mieszance benzyny (85 proc.) i etanolu (15 proc.) i 150 koni na samej benzynie. Wersja bio jest droższa o 1000 euro i kosztuje 31 450 (limuzyna) i 32 500 (kombi). Teraz Saab sprzedaje ok. 135 tys. aut, w tym roku straci kilkaset milionów euro.
DPA, p.r.