Październikowa sprzedaż gazet
Największy, bo aż 10-procentowy, wzrost październikowej sprzedaży w porównaniu z podobnym okresem zeszłego roku odnotował dziennik "Fakt" - wynika z ostatnich danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Po kilku słabszych miesiącach "Fakt" wrócił ze średnią sprzedażą do poziomu powyżej 500 tys. egz. (539,1 tys. egz). Drugiemu tabloidowi, "Super Expressowi", październik przyniósł ponowny spadek średniej sprzedaży, i to aż o 9,4 proc., do 209,4 tys. egz. Mniej niż przed rokiem (o 0,6 proc.) wyniosła też w październiku sprzedaż "Gazety Wyborczej", średnio 441 tys. egz. Po 10 miesiącach "GW" uzyskała najwyższy, 4,7-procentowy, wzrost wśród gazet ogólnopolskich. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" wyniosła 179,6 tys. egz. i była o 3,6 proc. niższa niż rok wcześniej. Więcej egzemplarzy niż w październiku 2004 r. sprzedawały w tym roku dzienniki specjalistyczne: "Gazeta Prawna" o 5,5 proc., "Puls Biznesu" o 2,4 proc., "Parkiet" o 1 proc.
a.b.