Problemy z płatnością kartami
Klienci bankowości internetowej Inteligo (PKO BP), nie mogli przed świętami korzystać m.in. z kart płatniczych. To nie pierwszy tego typu przypadek. Trudności przy płaceniu kartami płatniczymi zdarzają się najczęściej właśnie w czasach większych zakupów, czyli np. w okresie świątecznym. - W trwającej kilka czy kilkanaście sekund transakcji bierze udział wielu partnerów: agent rozliczeniowy, bank wydający kartę, dostawca usługi telekomunikacyjnej dla banku i agenta, w autoryzację może też być włączona sieć organizacji płatniczej - mówi Renata Gawkowska z firmy eService, agenta rozliczeniowego. Czasem wystarczy więc problem po jednej stronie, żeby pojawił się efekt domina. Dodała, że przyczyną problemów w okresach wzmożonych zakupów może być np. niewystarczająca nawet na 2 - 3 minuty przepustowość łączy. Powodem kłopotów może być także wprowadzanie nowej wersji systemu autoryzacyjnego, awaria oprogramowania czy sprzętu lub jego konserwacja.
pap, k.o.