Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie tylko cena jest ważna

30 grudnia 2005 | Dobra firma | a.mac

RÓŻNICE W OPŁATACH ZA WYNAJEM SAMOCHODU MOGĄ SIĘGAĆ 30 PROC. Nie tylko cena jest ważna Korzystanie z długoterminowego wynajmu samochodu jest rozwiązaniem bardzo wygodnym, ponieważ nie trzeba troszczyć się o sprawność auta. Firm oferujących wynajem jest w Polsce ponad trzydzieści. Przed wyborem konkretnej warto przestudiować oferty, bo różnice w opłatach za takie samo auto dochodzą do 30 procent

Jeśli zakładamy, że przejedziemy 40 tys. kilometrów rocznie, to najmniej - tylko 813 zł miesięcznie - zapłacimy za trzyletni wynajem Fiata Pandy w firmie Bankowy Leasing. Taki sam pojazd wynajęty w Masterlease kosztować będzie 829 zł, a w należącej do EFL spółce Carfleet o 1 zł więcej. Najdroższą ofertę dla tego modelu przedstawiły Samset i ING Car Lease, żądając odpowiednio 989 zł i 990 zł.

Za dwukrotnie większe auto, jakim jest Opel Astra 2 z silnikiem 1,6 litra, najmniej, bo tylko 1210 zł miesięcznie, zapłacimy w Masterlease (trzyletni wynajem). Na drugim biegunie jest firma Samset, która oszacowała miesięczny koszt wynajmu tego auta na 1399 zł (o 15 proc. drożej).

Trudno poznać ofertę

Długoterminowy wynajem samochodu jest podobny do umowy leasingu, ale jego dodatkową zaletą jest to, że comiesięczna rata zawiera także opłatę za serwisowanie auta. Klient nie musi wszystkiego robić sam, bo o pojazd troszczy się jego właściciel. Usługa zwana potocznie wynajmem długoterminowym charakteryzuje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3725

Spis treści

Ekonomia

Becikowe wywołało spadek cen obligacji
Bez przełomu w sprawie gazu
Będzie więcej warsztatów
Chiny bez podatku rolnego
Chipsy dołączą do pepsi
Citibank: awans Sławomira Sikory
Cytat dnia
Czysta spekulacja
Dromadery dla chińskich rolników
Elektrownia Dolna Odra: prywatyzacja niepewna
Embraer liczy na Chiny i Indie
Energia będzie droższa
Fundusz chce odkupić udziały Szwedów
Globalny brak równowagi
Inflacja oficjalna i prywatna
KGHM najdroższy w historii
Kadry
Komentarz giełdowy
Kredyt na autostradę
Księgowy Enronu przyznał się
Maleje dług Brazylii
Małe firmy też chcą pomagać
Mittal chce przejąć stalownię w Chinach
Mniejszy udział na giełdzie
Nafta Polska i LOT szukają szefów
Najbardziej lubimy stare volkswageny
Najwięcej środków pójdzie na inwestycje w infrastrukturę
Największe w historii odszkodowania za katastrofy
Niemieckie propozycje płacowo-podatkowe
Pentor ma nowego właściciela
Pieniądze popłyną szybciej
Plany pożyczkowe budżetu
Polski rynek informatyczny coraz mocniej się konsoliduje
Prezes GPW oczekuje 20 debiutów
Przedsylwestrowy marazm
Raiffeisen w Warszawie
Rosnieft: giełdowy debiut za pół roku
Serbska nafta do prywatyzacji
Spór o czeskie myto
Spółki giełdowe
Są statki, ale nie ma dopłat
Trudniej o dotacje na szkolenia
Tytoń na cenzurowanym
UniCredito: negocjacje o BPH po sylwestrze
Urząd droższy, niż planowano
WIG20 zyskał 0,4 procent
Wenezuela chce do stowarzyszenia
Winogrona zaszkodzą wódce
Więcej diamentów Alrosy
Więcej za prąd i gaz
Więcej ze składek i spłaty długu
Wolny handel w Azji
Wołowina wraca do Hongkongu
Wydarzenia dnia
Wyprzedaż metali przed Nowym Rokiem
Węgry spłacają Japonię
Właściwe stopy w Europie
Zmiany szefów w PKP Cargo
Zyski będą rosły
Zyta Gilowska szefem od budżetu?
Złomrex przebił konkurentów ceną
Łatwiej będzie uzyskać dofinansowanie wyjazdu na targi
Zamów abonament