Orły, krzyże i palma
07 stycznia 2006 | Plus Minus | JC
SZTUKA I ŻYCIE Z Piotrem Uklańskim rozmawia Jacek Cieślak Orły, krzyże i palma W krajach anglosaskich można mówić o sobie per "artysta" bez poczucia zażenowania, bo to oznacza zawód, pracę, obejmuje zajęcia czysto użytkowe. Jeśli ktoś przedstawia się jako artysta np. w Polsce, nadaje sobie wartość, co bywa pretensjonalne i uzurpatorskie. Jura Krakowsko-Częstochowska, gdzie Uklański kręcił western „Summer Love” (c) MATEUSZ SKALSKI Naziści (fragment), 1998 (c) GALERIE EMMANUEL PERROTIN, GAVIN BROWN’S ENTERPRISE AND THE ARTIST Piotr Uklański (c) KUBA KAMIŃSKI Jan Paweł II, 2004 (c) FORUM Rz: Prawdę mówiąc, Polacy mało wiedzą o pana zagranicznych osiągnięciach. Słyszeli o portrecie Jana Pawła II na ulicy Marszałkowskiej, portrecie, który po śmierci papieża zamienił się w ołtarz. Obiły im się o uszy informacje o wystawie "Naziści", bo wywołała skandal. Teraz jednak z pewnością trafi pan na pierwsze strony gazet i kolorowych magazynów - jako reżyser "Summer Love" z Valem Kilmerem, Bogusławem Lindą i Katarzyną Figurą. Film zmontuje Michael Horton, który był nominowany do Oscara za "Władcę pierścieni: Dwie wieże", premiera ma się odbyć na festiwalu w Cannes. Dlaczego film? Nigdy wcześniej nie stał pan za kamerą.
Piotr Uklański: W 1999 r. zrobiłem w skałkach Jury Krakowsko-Częstochowskiej sesję zdjęciową o polskim westernie. Western jest w pewnym sensie gatunkiem...
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta