Zrób i zaprezentuj załodze
Dopóki firma jest mała, wszyscy się znają, szef wie, co kto robi, jakie ma problemy. Łatwo o kontakt, wymianę opinii. Małą firmą można być zawsze. Sklep, punkt usługowy - one nie muszą tworzyć większych struktur. Ale w logikę istnienia niektórych typów firm wpisany jest rozwój i powiększanie skali.
Dotyczy to zwłaszcza takich przedsiębiorstw, które zajmują się produkcją, dystrybucją, handlem hurtowym, transportem, handlem zagranicznym, kooperacją. Ale nie tylko. Także firmy usługowe i doradcze tworzą sieci i większe systemy organizacyjne. Warunki rynkowe często wymuszają rozwój. I mała firma staje się najpierw średnią, a potem dużą.
- Każda firma ma swój cykl życia i rozwija się trochę jak człowiek. Jest okres narodzin, uczenia się, rozwoju, dojrzewania, stabilizacji, powoływania do życia nowych jednostek. W każdej z tych faz jest inna, napotyka inne problemy i tym samym wymaga stosowania innych rozwiązań organizacyjnych - mówi Jarosław Filipek, dyrektor firmy doradczej Codes Consulting. Przypomnijmy: w przyjętej w Unii Europejskiej klasyfikacji małą firmą jest ta, która zatrudnia do 49 osób,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta