Wiele instytucji chętnych do pomocy
Firmy, które chcą znaleźć na rynkach zagranicznych odbiorców swoich towarów albo dostawców, mogą skorzystać z pomocy izb gospodarczych, stowarzyszeń branżowych czy firm konsultingowych. Tego typu podmioty nie tylko organizują wyjazdy na targi branżowe czy giełdy kooperacji, ale również prowadzą szkolenia o rynkach światowych oraz o tym, jak przygotować się do współpracy z zagranicznymi partnerami. A bez znajomości specyfiki danego rynku trudno na własną rękę nawiązać owocne kontakty.
Izby gospodarczeWażną instytucją, która zajmuje się promocją polskiego eksportu, jest Centrum Promocji działające przy Krajowej Izbie Gospodarczej. - Przede wszystkim poszukujemy nowych rynków zbytu oraz kontrahentów. W tym celu organizujemy polskie wystawy narodowe, misje handlowe czy indywidualne wyjazdy na rozmowy handlowe - mówi Bożena Wróblewska, dyrektor Centrum Promocji KIG. - Prowadzimy też bezpłatne, indywidualne konsultacje dla firm na temat rynków eksportowych. A dzięki kontaktom z naszymi partnerami z całego świata szukamy nisz rynkowych i wskazujemy je naszym klientom.
Centrum pomaga również zdobyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta